شیدایی به سبک ایرانی

راهکارهای نوین روانشناسی رابطه در همسریابی و همسرگزینی و استفاده درست از سایت همسریابی شیدایی برای ازدواج دائم و موقت

۳ مطلب در تیر ۱۳۹۷ ثبت شده است

رابطه ناموفق


اگر کسی به اندازه‌ای که دوستش دارید دوستتان ندارد،

رابطه‌تان را تا نا کجا ادامه ندهید،

به خودتان امید ندهید که بالاخره روزی دوستم خواهد داشت،

اینکه گاهی از طرف او پذیرفته می شوید وگاهی نمی شوید،

کلافه تان خواهد کرد،

گویی در جا می دوید،

هر چقدر تلاش می کنید،

به جایی نمی رسید،

این نرسیدن دایمی خسته تان می کند،

خشمگین می شوید،

افسرده می شوید،

خودتان را قانع نکنید که اگر دوستم نداشت این همه مدت نمی ماند،

او بخاطر خودش با شما مانده،

شما با توجه و محبتی که به او می کنید احساس دوست داشتنی بودن به او می دهید،

غرورش را ارضا می کنید و باعث رشد عزت نفسش می شوید،

پس چرا با شما ادامه ندهد؟

وقتی به کسی که دوستتان ندارد نزدیک می شوید،

گویی به کاکتوس نزدیک می شوید،

هرچه بیشتر نزدیک شوید،

بیشتر زخمی می شوید،

پس کاکتوس هایتان را رها کنید،

در صورتیکه محبوب تان واقعا شما را دوست داشته باشد،

تمام تلاشش را برای جبران رفتارهای متناقض و بی توجهی های گذشته اش انجام می دهد…

کاکتوس هایتان را رها کنید

۲۴ تیر ۹۷ ، ۱۶:۴۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نازیار ملک

انتخاب شخص معتاد تاثیرات اعتیاد بر همسر

اگر فکر می کنید می توانید خواستگار مورد علاقه تان را ترک دهید و  زمانی که هنوز معتاد است و اقدام به ترک نکرده به ایشان جواب مثبت می دهید و می گویید بعد از ازدواج او را ترک خواهید داد این مطلب را تا آخر بخوانید

انتخاب شخص معتاد تاثیرات اعتیاد  بر همسر 


بیماری اعتیاد اثرات منفی بسیار زیادی بر همسر فرد معتاد می گذارد. همسر فرد معتاد نیز ممکن است به احساساتی چون: دلسوزی به حال خود، گوشه گیری و انزوا، خودداری از مشارکت در اجتماع، احساس تنفر، افسردگی، خستگی مفرط و بسیاری از بیماریهای جسمی و روانی دیگر مبتلا شود. در بسیاری از مواقع همسر فرد معتاد مجبور می شود که هم نقش پدر را بازی کند و هم مسئولیت مادر بودن را بر عهده بگیرد. فردی که همسرش معتاد است در واقع مسئولیتی را که باید والدین بطور مشترک بر عهده بگیرند به تنهائی بر دوش می کشد؛ و بنابراین ممکن است از خود ناسازگاری نشان داده، دائما شکایت کرده و یا نسبت به فرزندان بی توجه باشد.

* مواجه شدن با مشکلات اقتصادی و مالی از دیگر مسائلی است که همسر یک فرد معتاد با آن روبرو می شود. ممکن است او به علت مبالغ زیادی که خرج مواد مخدر می شود یا بیکار شدن همسرش، از بسیاری از امکانات زندگی محروم شود. در بیشتر موارد همسر معتاد راه های دیگری برای رفع احتیاجات مالی خود پیدا می کند. به عنوان مثال او ممکن است همزمان به ٢ یا ٣  کار مختلف مشغول شود. ممکن است از خانواده خود تقاضای کمک کرده و یا برای تامین معیشت خانواده خود اقدام به دزدی کردن از دیگران بکند.  ممکن است اشیای قیمتی و یا اثاثیه منزل خود را بفروشد تا از این طریق بتوانند چرخ زندگی را بگرداند. در بعضی موارد ممکن است اقدام به قرض کردن، وام گرفتن و یا نزول کردن پول نموده تا بتواند شکم خود و فرزندانشان را سیر کند. اگرچه ممکن است برخی از این مثال ها افراطی به نظر برسند، ولی روشهایی هستند که ممکن است در شرایط استیصال، همسر یک فرد معتاد برای کسب درآمد انجام دهد.

* اعتیاد یکی از مهمترین علت های طلاق می باشد. مطالعات انجام شده بر روی خانواده های معتادان نشان می دهد که اختلافات خانوادگی و زناشوئی اغلب به دلیل بیماری اعتیاد به وجود می آیند. در عین حال همین بررسی ها نشان می دهد که همسر و یا حتی فرزندان فرد معتاد نیز ممکن است در معتاد شدن  فرد یا تشدید اعتیاد وی تاثیر گذار باشند. برخی از خانواده ها برای این که کانون خانواده از هم پاشیده نشود و برای جلوگیری از بروز مشکلات جدی خانوادگی، به فرد معتاد اجازه می دهند که به مصرف مواد ادامه دهد.

* انکار کردن از جمله مهمترین مسائلی است که معتادان و اعضای خانواده آنها با آن روبرو هستند. اعضای خانواده برای توجیه کردن یا منطقی نشان دادن اعتیاد عضو معتاد، وجود مشکل را انکار می کنند. انکار کردن در مراحل اولیه قابل درک است، چراکه هر خانواده ای خواهان حمایت از اعضای خود می باشد. با این حال، زمانی می رسد که انکار کردن زندگی اعضای خانواده را تحت تاثیر قرار می دهد. وقتی اعضای خانواده، اعتیاد فردی که کاملاً واضح و مشخص است را انکار کرده و از درخواست کمک خودداری می کنند، این رفتار آنها ممکن است تاثیرات منفی فراوانی روی فرزندان خانواده بگذارد.

* همسر فرد معتاد نیز گاهی از فرط عصبانیت و یا به دلیل  تنفر و انزجار از همسر خود به مصرف مواد مخدر، الکل و یا قرص های آرام بخش روی می آورد، و یا نسبت به فرزندان خود خشونت ورزیده و اقدام به تنبیه بدنی آنها می نماید. در نهایت زمانی که اثرات مخرب بیماری اعتیاد بر روح و روان وی چیره شود به نحوی که خود را تنها و بی پناه بپندارد و نتواند مصائب و مشکلات پیش رو را تحمل کند، ممکن است دست به خودکشی زده تا خود را از عذاب این بیماری خلاص نماید.

۲۴ تیر ۹۷ ، ۱۶:۴۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نازیار ملک

ازدواج و راهکاری برای همسریابی براساس نگاه نو





با در نظر گرفتن اینکه امروزه طول متوسط عمر افراد در اکثر جوامع نیمه پیشرفته و نیمه پیشرفته حدود ۷۰ سال و سن متوسط ازدواج ۲۵ سالگی می‌باشد و حدود ۹۰ درصد افراد در مرحله ای از زندگی خود حداقل یک بار ازدواج می کنند و میزان طلاق در جوامع مختلف بین ۱۵ تا ۵۰ درصد است و با این وجود دو سوم از این افراد مجددا ازدواج می کنند. در کل اکثر افراد به طور متوسط ۲۵ تا ۳۵ سال از زندگی خود را با همسر و شریک زندگی خود سپری می کنند. افرادی که مال جذب احساسات به عزیزترین فرد زندگی خود یعنی فرزندانشان را با هم به اشتراک می گذارند.

انسانها هر از گاهی از من اشتباه می‌کنند اما یکی از مهم ترین ویژگی های افراد موفق و خوشبخت این است که سعی و تلاش می کنند تا بر اساس عقل و منطق احتمال اشتباه شان در موارد مهم زندگی را به حداقل ممکن برساند زیرا در این موارد جبران اشتباه بسیار سخت و گاهی غیرممکن خواهد بود برای مثال در زمان رانندگی کافی است لحظه ای غفلت و اشتباه کوچک کنیم تا جان خود و یا دیگری را به خطر بیندازیم.

اهمیت انتخاب همسر و همسریابی نیز جزو این موارد مهم به شمار می رود.

امروز آمار و ارقام نزاع های خانوادگی و طلاق تقریباً در اکثر جوامع به حد نگران کننده رسیده است که دلایل بسیار متعددی دارد ولی یکی از مهمترین علل آن وجود اشکال در افرادی که در گزینش آنهاست به عبارت دیگر اکثر افراد با اندکی مطالعه با آگاهی شرایط و توانایی تشکیل یک زندگی خوب و سعادتمند زناشویی را دارند ولی اشکال در این است که جفت و همراه مناسب خود را به درستی انتخاب نکرده اند درست مثل این که دو انسان بالغ سوار بر قایق بخواهند در دو جهت مخالف پارو بزنند. و یا با هم هماهنگی و تفاهم نداشته باشند.

ما سعی می دهیم تا بر اساس آخرین تحقیقاتی که صورت گرفته به زبانی ساده و عملی روش ارزیابی خود و دیگری و معیارهای انتخاب همسر مناسب و شرایط لازم برای تشکیل یک زندگی اشتراکی خوب را شرح دهیم و شما را یاری کنید تا بتوانید در انتخاب همسر دیدگاه مناسبی داشته باشید و سپس به همسریابی پیش بپردازید.

در این میان استفاده از سایت همسریابی برای کسانی که توانسته اند آن عقلانیت لازم برای انتخاب همسر را کسب کنند،

 می تواند راهگشا باشد.

همسریابی شیدایی سایت همسریابی صیقه
۱۷ تیر ۹۷ ، ۱۲:۴۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نازیار ملک