شیدایی به سبک ایرانی

راهکارهای نوین روانشناسی رابطه در همسریابی و همسرگزینی و استفاده درست از سایت همسریابی شیدایی برای ازدواج دائم و موقت

۹ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

ازدواج موقت چیست؟(طنز)

ازدواج موقت یکی از اقسام بسیار جالب و لذت بخش ازدواج است. اول باید یادآوری کنم ازدواج دو بخش است ولی ازدواج دائم و دومی ازدواج موقت بخش ازدواج دائم تا زمانی که موقت است خیلی لذت بخش است اما از زمانی که این دائم بودند خود را نشان می‌دهد پدر آدم را در می آورد.

کلا ازدواج چیست بسیار نادرستی است انسان اصولا نباید ازدواج کند اما اگر این ازدواج را کرد بهتر است از موقت  باشد.

شما بیاید و بگوید ازدواج دائم خوب است خدا شاهد است که همه ما می‌دانیم به همه آنهایی که این ازدواج را از نوع دائم کرده اند می دانند که ازدواج دائم بسیار نادرست به درد نخور و تمام را تنها و تنها در ازدواج موقت باید چشید و اینگونه است که شما اگر در سایت‌های همسریابی مراجعه کنید می‌بینید که آنان که تمایل به همسریابی موقت دارند بسیار بیشتر از آنانی هستند که تمایلشان به ازدواج دائم می باشد.

در گل بهترین راه ازدواج این است که شما ازدواج نکنید. اما اگر این بهترین راه را نرفتی و سعی کردی از راه های دیگر ازدواج را آزمایش کنید بهتر است ازدواج دائم را بیخیال و ازدواج موقت را در سرلوحه اهداف خویش قرار دهید در این موارد بهتر است از سایت های همسریابی و صیغه یابی کمک بطلبید. این سایت ها شما را رهنمون خواهند کرد که بروید و برای خود در صورت داشتن پول ازدواج موقت کنید. در کل بازده سایت همسریابی برای ازدواج موقت عیدی بسیار مناسب است اما در مورد ازدواج دائم فکر نکند که ایده سایت‌های همسریابی جای بسیار مناسبی برای ازدواج دائم را بتوانند معرفی کنند. چون معمولاً دختران در خانه هایشان نشسته در درون سایت های همسریابی و پدر مادر آنها نیز منتظر خواستگار در خانه شان هستند نه در فضای مجازی.

اما در مورد ازدواج موقت یا به عبارتی همان همسریابی این امر باشد هیچ پدر مادری برای ازدواج موقت دخترشان در خانه نشسته اند منتظر خواستگار باشند اینگونه است که پسران وارد وادی ازدواج موفق میگردند.

تا به حال دقت کرده اید که ازدواج موقت با ازدواج موقت چندان تفاوتی ندارد چون واقعاً همه ازدواج های موقت ازدواج موفق می باشند.

اما در مورد ازدواج دائم می توانیم آنها را ازدواج‌های سالم نیز به نامیم. بماند که برخی ها از ازدواج دائم به مثابه یک ازدواج ظالم ذکر می‌کنند.

۳۰ خرداد ۹۷ ، ۰۹:۲۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نازیار ملک

زندگی مشترک

 در زندگیِ مشترک 

نمی شود هر کسی راهِ خودش را برود.

اصلاً آدم ها چرا با هم ازدواج می کنند؟

در ازدواج ما با هم 

یک توافقی می کنیم که 

معنایِ این توافق این نیست که 

هر کاری که من می خواهم 

یا هر کاری که تو می خواهی 

می توانیم انجام دهیم 

البته یک جاهایی هر کسی می تواند 

کارِ خودش را بکند 

شما کفشِ خودتان را می‌پوشید 

او هم کفش خودش را می پوشد 

ولی روزی که می خواهید 

به مهمانی بروید 

ماجرا این است که 

دوتایی باید با هم به توافق برسید که

این مهمانی را بروید یا نه؟

ولی اگر شما تصمیم گرفتید

هر کسی به آن مهمانی که 

خودش دوست دارد برود 

دیگر ازدواج معنا پیدا نمی کند.


یعنی وقتی ما ازدواج می کنیم 

نمی توانیم هر جا که 

با هم اختلاف پیدا کردیم 

من راهِ خودم را بروم

او هم راهِ خودش را برود

و حرفمان این باشد که 

ما به نظرِ هم احترام می گذاریم 

معنایِ این کار احترام گذاشتن نیست.

روزی که ما ازدواج می کنیم

حرفمان این است که 

ما مسائلمان را با هم مطرح می کنیم

و در نهایت به یک توافقی می رسیم که 

در مجموع 

هر دو طرف برنده باشیم.


به همین جهت است که

آدم ها وقتی می خواهند 

با هم ازدواج کنند 

چِک می کنند که آیا در موردِ

مسائلِ اعتقادی 

جدولِ ترجیحات 

محلِ زندگی 

تعداد بچه ها 

چگونگی تربیتِ بچه ها 

نوعِ کار و ...

توافق دارند یا نه 

و وقتی دیدند

چنین توافقی وجود دارد  

با هم ازدواج می کنند 

و بعد از ازدواج هم

تبدیل می شوند به 

دو چرخِ یک اتومبیل 

که جدا هستند 

ولی در کنارِ هم قرار دارند  

و در یک مسیر حرکت می کنند.


۲۹ خرداد ۹۷ ، ۰۸:۲۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نازیار ملک

هوشمندی چیست؟

هوشمندی همان شعوری است که هستی را اداره میکند. وقتی خواب هستیم به جای ما نفس میکشد, خون را در رگها به جریان می اندازد, غذا را هضم و جذب و دفع میکند, زخمهای پوست را ترمیم میکند, استخوان شکسته را به هم پیوند میزند, یک ذره اسپرم را تبدیل به جسمی  با بی نهایت توانایی و شگفتی میکند و میلیارها پردازش دیگر را در بدن انجام میدهد.

همان شعوری که به یک هسته در زیر خاک میگوید که برای درخت شدن اول باید از هم متلاشی شود, نیست شده و با خاک یکی شود تا بتواند شکوفا شده و به یک درخت تنومند تبدیل شود. همان شعوری که داخل یک تخم پرنده به جوجه ای که بدونه اینکه دنیای بیرون را دیده یا شنیده باشد میگوید که دنیای بزرگتر و زیباتری بیرون از این دنیا وجود دارد و باید جسارت کند و از دنیای امن و راحتش بگذرد و پوسته را بشکند تا بتواند با دنیای شگفت انگیز تری آشنا شود. همان شعوری که اب را از اقیانوس بالا میکشد تبدیل به ابر میکند توسط باد به حرکت درمی آورد می باراند و حیات را در طبیعت جاری میسازد. 

براستی درخت از کجا میداند که باید در فصل بهار شکوفه زده و میوه بدهد!!؟خورشید چطور هر روز با گردش منظم زمین طلوع و غروب میکند!!؟؟ زنبورها,مورچه ها, عنکبوت ها,.... در کدام دانشگاه, معماری خوانده اند که اینچنین طراحان حرفه ای شده اند!!!؟؟

آیا بی اعتمادی نسبت به این هوشمندی و شعور عظیم و شگفت انگیز نشانه بیخردی نیست؟؟؟

۲۸ خرداد ۹۷ ، ۱۲:۴۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نازیار ملک

ثبت نام در یک سایت همسریابی خوب

استفاده از سایت همسریابی برای ازدواج امروز و در جامعه کنونی ما آرام آرام در بطن جامعه نفوذ می کند اگرچه که دیدگاه های مثبت و دیدگاههای منفی نسبت به اینگونه سایت ها همیشه وجود دارد. ما سعی میکنیم به شما بهترین سایت همسریابی را معرفی کنیم. شما می توانید هم اکنون در سایت همسریابی شیدایی ثبت نام کنید.

 

سایت همسریابی شیدایی
 
 
ادامه مطلب...
۲۸ خرداد ۹۷ ، ۱۲:۱۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نازیار ملک

همسریابی از اینترنت ...صحیح یا خظا

امروزه در ازدواج راهکارهای نوینی برای روش انتخاب همسر شکل گرفته است که بسیار جدید و نو می نماید و استفاده از آن ها می تواند راهکار مناسبی برای انتخاب همسر باشد ب در صورت استفاده ناصحیح شاید موجب مشکلات عدیده ای در زندگی مشترک گردد.

در این میان روش استفاده از فضای مجازی برای همسر یابی طریق سایت همسریابی صورت می گیرد روشی است که بسیار به کار می آید و جدایی از نظرات مثبت و منفی که در جامعه نسبت به آنها وجود دارد بسیار مورد استفاده قرار گرفته است البته هیچ وقت نمی توان روشی را به عنوان بهترین روش معرفی کرد و یا حتی آن را راهکار نامناسبی برای انتخاب همسر دانست ولیکن بسته به نوع استفاده و البته نهادینه شدن فرهنگ چنین انتخابی می‌تواند چنین امری مفید به فایده باشد و یا موجب گمراهی در انتخاب همسر گردد.

البته هر روشی یقینا در صورت استفاده صحیح به احتمال زیاد مفید خواهد بود و یا در صورت نداشتن معرفت و آگاهی نسبت به چنین نوع انتخابی و شاید هم نبودن نیت درست روش مناسبی نخواهد بود.

اما مزایای استفاده از فضای مجازی و سایت همسریابی برای انتخاب همسر در امر مهم ازدواج چیست؟

آیا واقعاً این امر می تواند مفید باشد و یا چنین امری دور از ذهن و دور از واقعیت خواهد بود و ذات چنین انتخاب هایی اساساً منافی یک انتخاب درست می باشد.

همه ما میدانیم که هیچ امکانی به هیچ ابزاری در ذات خود نمی تواند منفی باشد،و همه مسئله در این است که نحوه استفاده باید چگونه باشد این نیز بسته به نوع فرهنگ سازی که در جامعه ای انجام گرفته است و یا در حال شکل گیری است می تواند متاثر از این نکات باشد.

ازدواج مقوله بسیار مهمی می باشد و در طول تاریخ همیشه جای پرسش برای انسان باقی بوده است که بهترین روش برای انتخاب همسر چه می‌تواند باشد البته یقیناً در گذشته و در قدیم زمانی که چیزی به نام فضای مجازی نبود و یا حتی ابزارهای ارتباط دسته جمعی و ابزارهای ارتباط های فردی نیز وجود نداشت بهترین روش و شاید تنها روش انتخابی بود که توسط خانواده ها صورت می گرفت. شما دنیای را فرض کنید که در آن نه تنها اینترنت ماهواره تلویزیون و فضای مجازی وجود ندارد بلکه تلفن و ابزار ارتباط از راه دور نیز وجود ندارد و بعد از آن جامعه را فرض کنید که علاوه بر نداشتن اینها ارتباط بین دختر و پسر چندان محلی از اعراب ندارد به نوعی تابو شمرده می‌شود پس چه امکانی وجود دارد که یک زوج قبل از ازدواج بتوانند برای تشکیل خانواده به سادگی گفت و گو کنند پس تنها راهی که می ماند انتخابی است که پدر و مادر و بزرگان فامیل برای شخص انجام میدهند و بعد از این که رسمش کسی همسرش ما شد تازه شما امکان آن را می یابید که با او گفت و گو کنید. و البته به این نیز می افزاییم که شاید اصلاً گفت و گوی در کار نخواهد بود زیرا گفت و گو برای ازدواج در قبل از ازدواج معنا دارد و بعد از ازدواج بیشتر باید به سمت سازش رفت تا گفت و گو و داشتن ملاک و معیارهای برای انتخاب همسر.

اما در عصر نوین با استفاده از اینترنت فضای مجازی و ابزارهای ارتباطات دسته جمعی و فردی شیوه انتخاب همسر نیز تفاوت نموده است و البته لحظه به لحظه این افتراق بیشتر می‌گردد.

پس یقیناً روش های تازه و جدیدی شکل خواهد گرفت و ملاک ها و معیارها نیز می تواند آنقدر گسترده گردد که عملاً عده بسیاری از دختران ایا پسران برای فرد خارج است محدوده انتخاب باشد.

پس این امر موجب خواهد شد که ما دایره ی انتخاب‌های خود را گسترده کنیم،

و این گستردگی نیز در فضای مجازی خود را نشان خواهد داد و انتخاب های اینترنتی در سایت‌های همسریابی به نظر بهترین گزینه برای این کار می باشد.

البته باید این نکته را از نظر دور نکرد که فعلا سایت های همسریابی کارکرد مناسب خویش را در جامعه ما نیافته اند بسیاری از سوالاتی که در این سایت مطرح می شود سطحی می باشد و یقین انتخاب بر اساس پاسخ به این پرسش هانمی‌تواند ارضا کننده نیاز عاطفی روانی و منطقی در یک ازدواج باشد.

البته نباید این را نیز از نظر به دور داشت که نیت افراد به هیچ وجه در این سایت ها مشخص نیست و شاید راه بسیاری باید پیمود تا نهادینه شدن صداقت و فرهنگ نیت های پاک در سایت‌های همسریابی.

۲۸ خرداد ۹۷ ، ۱۲:۰۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نازیار ملک

ازدواج در فضای مجازی با همسریابی شیدایی

یکی از بهترین امکانات عصر جدید که در زندگی بشر تاثیر بسزایی گذاشته است و باعث تغییر گسترده در سبک زندگی انسان ها گشته است وجود فضای مجازی و شبکه جهانی اینترنت است.

تغییرات گسترده‌ای که شبکه جهانی اینترنت و به تبع آن به وجود آمدن فضای مجازی در زندگی بشر اعمال کرده است آنقدر سطح گسترده‌ای دارد که خارج از بیان در یک مقاله می باشد. ولیکن دوست میخواهیم در اینجا در مورد تاثیری که فضای مجازی می تواند بر روی مکانیزم ازدواج و همسریابی بگذارد کمی صحبت کنیم. در گذشته معمولا انتخاب همسر در جوامع سنتی و مدرن نشده از طریق خانواده ها صورت می پذیرفت و معمولاً دختر و پسر ارتباط مستقیمی در ازدواج و شیوه یافتن همسر برای خویش نداشتند البته غیر مستقیم داشتند. کتاب مدرن شدن جوامع امروزی و پیش از به وجود آمدن فضای مجازی در انار که جوانان جویای ازدواج دوست داشتند که همسر خویش را خود انتخاب کنند اما به دلیل محدودیت هایی که می توانست این ارتباط داشته باشد و به طبع مدرن شدن همه جانبه جامعه این ارتباطات سخت و مشکل می نمود اما در دو دهه گذشته و با به وجود آمدن فضای مجازی و اینترنت این ارتباطات به سادگی توانست در فضای مجازی صورت بگیرد و اکنون حتی در صورت آشنایی زوجین در بیرون و فضای واقعی به سادگی با یک شماره و رد و بدل شدن اکانت میتوانند در فضای مجازی همه حرف های خود را به سادگی بزنند و بدور از آسیب‌های متعدد بر ارتباط در فضای بیرون از آن استفاده کنند البته فضای مجازی خود اسیب های مخصوص به خود را دارد که شاید در صورت نادیده گرفتن آنها این آسیب ها بسیار ناک‌تر از فضای حقیقی و ارتباطات در فضای حقیقی باشد ولیکن ما باید آسیب‌شناسی درستی انجام دهیم تا بتوانیم از مزایای فضای مجازی و ارتباطاتی که در آن صورت می گیرد استفاده کنیم و آسیب های آن دوری بورزیم.

در مورد آسیب هایی که از طریق اینترنت و فضای مجازی می‌تواند رخ بدهد صحبت بسیار شده است و باز هم جای صحبت دارد و ما در مقالات قبلی به آن پرداخته‌ایم اکنون شاید بخش مزایایی باشد که باید بر امکان ارتباط در فضای مجازی اقامه کرد.

سایت های همسریابی اگرچه که اکنون بدون مجوز از نهاد خاصی در این کشور مربوط به فعالیت هستند اما هسته اولیه این تفکر بسیار زیبا و جالب توجه است و جای تعجب است که چرا مسئولین امر توجه ویژه ای را نسبت به سامان دادن سات های همسریابی نمی‌کنند.

در صورتی که به نظر بنده بیشتر آسیب های فضای مجازی از طریق ارتباط در سایت همسریابی به علت ذاتی بودن این آسیب ها نیست و مشکل غیر قابل حل و غیر قابل پیشگیری نیز نمی باشد و به سادگی و با تدابیر بسیار سهل و آسان میتوان ضمن سامان دادن به سایت همسریابی و سودجویی های افراد سودجو که قصد سودجویی در این سایت دارند،راهی آسان برای انتخاب همسر برای مجردها در نظر بگیرند ونیز گفت و گو هایی که می تواند در داخل این سایتها انجام بگیرد بهتر است از آن که این ارتباطات به فضای بیرون  و فضای حقیقی کشیده شود. هنگامی که دو جوان و یا دوچرخه که نیاز به ازدواج دارند در این سایت ها با هم آشنا شدند و توانستند به سادگی صحبت های خویش را انجام دهندمی توانند همان پروسه سنتی ازدواج از طریق خواستگاری و غیره رابه جا می‌آورند.

به هر حال با همه این نکاتی که ذکر شد باید یادآور شویم که در این امر دولت نقش بسزایی دارد و سامان دادن به سایت های همسریابی که متاسفانه به مانند قارچ هر روز در فضای اینترنت به وجود  می آید و  اما نهاد ناظری بر این سایت ها وجود ندارد،با نظارت درست و دقیق و راه حلهای آسان به مانند تایید هویت از طریق اداره ثبت احوال و تایید کد ملی بتوانند راه را بر کلاهبرداری ها و سودجویی ها و فساد های مترتب بر این سایتها ببندند.

و البته صاحبان این سایت ها نیز با استفاده از عواطف و احساسات و نیازهای انسان ها سوء استفاده های مالی نکنند.

در پایان باید این نکته را عرض کنم که تفکر سایت همسریابی برای ازدواج بسیار تفکر نیکو و به جایی است ولیکن عدم نظارت و تأیید هویت و تایید مدعیات افراد ثبت نام کننده در این سایت ها بستر بسیار مناسبی برای سودجویان و کلاهبرداران به وجود می آورد در صورت برطرف کردن این آسیب ها که به سادگی می‌توان انجام شود و در نظر گرفتن مجوز برای این سایت‌ها به شرطها و شروطهایی از جمله استخدام روانشناسان مجرب برای پاسخگویی به افراد ثبت نام کننده در این سایت ها و راهنمایی متقاضیان ازدواج از این شوره زار که امروز به وجود آمده است می توان به سبزه زاری خوش و خرم با میوه های زیبایی به نام ازدواج های موفق رسید.

۱۴ خرداد ۹۷ ، ۱۴:۲۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نازیار ملک

ازدواج و تعهد و تکامل

به هر ازدواجی تن ندهی ازدواج هدف زندگی نیست تنها راه خوشبختی و تکامل نیز نیست اگرچه مسیر مهمی برای رسیدن به مقصد است ولی تنها راه نیست اگر کسی تنها راه خوشبختی را ازدواج بداند آن وقت تحت فشارهای اجتماعی مجبور است به هر ازدواجی تن دهد تا بدبختی نماند ازدواج موقت می تواند راه رشد را تسهیل کند در غیر این صورت خود ازدواج مانعی بر سر راه تکامل و خوشبختی است.

تعهد به سند ازدواج نیست تعهد به حلقه توی انگشت نیست تعهد حسی است که در قلب ماست.

ازدواج یک رفتار است اگر عادت کردم رفتاری را متناسب با شرایط خود انجام دهم می‌توانم فرد موفقی در همه زمینه ها باشم.

اگر جای علت و معلول ها را با هم اشتباه بگیریم و نتوانیم آنها را با رویکرد درست بنگریم، هیچ وقت نمی توانیم راهکار مناسبی نیز ارائه دهیم.

مشاوره پیش از ازدواج به این معنی نیست که افراد سه ماه مانده به ازدواج و مشاوره بیایند مشاوره ازدواج مشاوره ای است که از کودکی آغاز می‌شود زیرا همانگونه که گفتیم ازدواج یک جزیره جدا شده از زندگی نیست.

۱۴ خرداد ۹۷ ، ۱۴:۱۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نازیار ملک

چهار راه در تربیت فرزند

  من و شما 

برای بازداشتنِ فرزندمان از کارِ بد 

و تشویقِ او به کارِ خوب 

چهار تا راه بیشتر نداریم. 


راه اول :

تقویتِ مثبت ( positive  reinforcement ) 

یعنی ما به مجموعه و سیستم 

چیزی اضافه می کنیم. 

یعنی فرزند شما یک کارِ خوبی انجام می دهد 

و شما به او یک پاداشی می دهید. 


راه دوم : 

تقویتِ منفی ( negative reinforcement ) 

در تقویتِ منفی من به فرزندم می گویم 

حالا که وقت امتحانات است 

لازم نیست که اتاقت را مرتب کنی  

در نتیجه او را از یک مسئولیت یا وظیفه ای دور می کنم برای اینکه درسش را بخواند. 

من در اینجا از مجموعه و سیستم 

یک چیزی را که کودک خوب نمی داند 

بیرون می آورم 

و به آن می گویم تقویتِ منفی 

که معنایش کم کردن است. 


راه سوم ‌‌:

تنبیهِ مثبت ( positive punishment ) 

به عنوان مثال فرزند من 

کار بدی می کند 

من حرف تندی به او می زنم 

و یا با اینکه کارِ درستی نیست 

فرض کنید او را  تنبیه فیزیکی می کنم 

در اینجا تنبیهِ مثبت صورت گرفته است

چون در اینجا من به مجموعه و سیستم 

یک چیز بدی که تنبیه است را اضافه می کنم 

برای اینکه فرزندم 

آن کار بد را انجام ندهد. 


و راه چهارم ‌‌‌:

تنبیهِ منفی ( negative punishment ) 

در این حالت 

من فرزندم را از یک چیزی که 

لازم و واجب نیست محروم می کنم 

مثلاً به او می گویم 

حالا که با برادرت سرِ سازگاری نداری 

من از تو اسباب بازی ات را 

مثلاً برای دو روز می گیرم  

و یا به عنوان مثال 

یک روز حق نداری تلویزیون نگاه کنی 

در اینجا تنبیهِ منفی صورت گرفته است

چون من یک چیزی را

از سیستم و مجموعه کم کرده ام.


۰۸ خرداد ۹۷ ، ۰۹:۱۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نازیار ملک

اینترنت،فضای مجازی،ازدواج و سایت همسریابی

یکی از بهترین امکانات عصر جدید که در زندگی بشر تاثیر بسزایی گذاشته است و باعث تغییر گسترده در سبک زندگی انسان ها گشته است وجود فضای مجازی و شبکه جهانی اینترنت است.

تغییرات گسترده‌ای که شبکه جهانی اینترنت و به تبع آن به وجود آمدن فضای مجازی در زندگی بشر اعمال کرده است آنقدر سطح گسترده‌ای دارد که خارج از بیان در یک مقاله می باشد. ولیکن دوست میخواهیم در اینجا در مورد تاثیری که فضای مجازی می تواند بر روی مکانیزم ازدواج و همسریابی بگذارد کمی صحبت کنیم. در گذشته معمولا انتخاب همسر در جوامع سنتی و مدرن نشده از طریق خانواده ها صورت می پذیرفت و معمولاً دختر و پسر ارتباط مستقیمی در ازدواج و شیوه یافتن همسر برای خویش نداشتند البته غیر مستقیم داشتند. کتاب مدرن شدن جوامع امروزی و پیش از به وجود آمدن فضای مجازی در انار که جوانان جویای ازدواج دوست داشتند که همسر خویش را خود انتخاب کنند اما به دلیل محدودیت هایی که می توانست این ارتباط داشته باشد و به طبع مدرن شدن همه جانبه جامعه این ارتباطات سخت و مشکل می نمود اما در دو دهه گذشته و با به وجود آمدن فضای مجازی و اینترنت این ارتباطات به سادگی توانست در فضای مجازی صورت بگیرد و اکنون حتی در صورت آشنایی زوجین در بیرون و فضای واقعی به سادگی با یک شماره و رد و بدل شدن اکانت میتوانند در فضای مجازی همه حرف های خود را به سادگی بزنند و بدور از آسیب‌های متعدد بر ارتباط در فضای بیرون از آن استفاده کنند البته فضای مجازی خود اسیب های مخصوص به خود را دارد که شاید در صورت نادیده گرفتن آنها این آسیب ها بسیار ناک‌تر از فضای حقیقی و ارتباطات در فضای حقیقی باشد ولیکن ما باید آسیب‌شناسی درستی انجام دهیم تا بتوانیم از مزایای فضای مجازی و ارتباطاتی که در آن صورت می گیرد استفاده کنیم و آسیب های آن دوری بورزیم.

در مورد آسیب هایی که از طریق اینترنت و فضای مجازی می‌تواند رخ بدهد صحبت بسیار شده است و باز هم جای صحبت دارد و ما در مقالات قبلی به آن پرداخته‌ایم اکنون شاید بخش مزایایی باشد که باید بر امکان ارتباط در فضای مجازی اقامه کرد.

سایت های همسریابی اگرچه که اکنون بدون مجوز از نهاد خاصی در این کشور مربوط به فعالیت هستند اما هسته اولیه این تفکر بسیار زیبا و جالب توجه است و جای تعجب است که چرا مسئولین امر توجه ویژه ای را نسبت به سامان دادن سات های همسریابی نمی‌کنند.

در صورتی که به نظر بنده بیشتر آسیب های فضای مجازی از طریق ارتباط در سایت همسریابی به علت ذاتی بودن این آسیب ها نیست و مشکل غیر قابل حل و غیر قابل پیشگیری نیز نمی باشد و به سادگی و با تدابیر بسیار سهل و آسان میتوان ضمن سامان دادن به سایت همسریابی و سودجویی های افراد سودجو که قصد سودجویی در این سایت دارند،راهی آسان برای انتخاب همسر برای مجردها در نظر بگیرند ونیز گفت و گو هایی که می تواند در داخل این سایتها انجام بگیرد بهتر است از آن که این ارتباطات به فضای بیرون  و فضای حقیقی کشیده شود. هنگامی که دو جوان و یا دوچرخه که نیاز به ازدواج دارند در این سایت ها با هم آشنا شدند و توانستند به سادگی صحبت های خویش را انجام دهندمی توانند همان پروسه سنتی ازدواج از طریق خواستگاری و غیره رابه جا می‌آورند.

به هر حال با همه این نکاتی که ذکر شد باید یادآور شویم که در این امر دولت نقش بسزایی دارد و سامان دادن به سایت های همسریابی که متاسفانه به مانند قارچ هر روز در فضای اینترنت به وجود  می آید و  اما نهاد ناظری بر این سایت ها وجود ندارد،با نظارت درست و دقیق و راه حلهای آسان به مانند تایید هویت از طریق اداره ثبت احوال و تایید کد ملی بتوانند راه را بر کلاهبرداری ها و سودجویی ها و فساد های مترتب بر این سایتها ببندند.

و البته صاحبان این سایت ها نیز با استفاده از عواطف و احساسات و نیازهای انسان ها سوء استفاده های مالی نکنند.

در پایان باید این نکته را عرض کنم که تفکر سایت همسریابی برای ازدواج بسیار تفکر نیکو و به جایی است ولیکن عدم نظارت و تأیید هویت و تایید مدعیات افراد ثبت نام کننده در این سایت ها بستر بسیار مناسبی برای سودجویان و کلاهبرداران به وجود می آورد در صورت برطرف کردن این آسیب ها که به سادگی می‌توان انجام شود و در نظر گرفتن مجوز برای این سایت‌ها به شرطها و شروطهایی از جمله استخدام روانشناسان مجرب برای پاسخگویی به افراد ثبت نام کننده در این سایت ها و راهنمایی متقاضیان ازدواج از این شوره زار که امروز به وجود آمده است می توان به سبزه زاری خوش و خرم با میوه های زیبایی به نام ازدواج های موفق رسید.

۰۸ خرداد ۹۷ ، ۰۹:۱۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نازیار ملک