باید به خاطر داشت که انتخاب همسر از طریق اینترنت شاید امر جدیدی باشد اما به شدت رو به گسترش است و با وجود همه هشدارهای کارشناسان امر در زمینه ازدواج این موضوع بسیار جالب توجه برای جوانان در آستانه ازدواج گردیده است. تا آنجایی که نگارنده مطالعه کرده است بیشتر روانشناسان و کارشناسان امر نگاه مناسب نسبت به این نوع از همسریابی ندارند معمولاً آن را محکوم به شکست می‌دانند, البته تا چه حد این امر درست است و صحت دارد تاکنون تحقیقات درست و متقنی انجام نگرفته است, ولیکن این روش از همسریابی برای ازدواج همچنان طرفداران بسیاری دارد و به روز بر تعداد متقاضیان سایت‌های همسریابی افزوده می‌شود. پس بهتر است به جای آستین افشاندن و پاک کردن صورت مسئله یک بار برای همیشه تکلیف خود را با انتخاب همسر از طریق سایت همسریابی و سایت ازدواج مشخص کنیم.

سایت همسریابی و یا همان سایت ازدواج خوب یا بد اکنون جزئی از علایق جوانان در آستانه ازدواج نسبت به یک روش همسریابی خوب شده است و جذابیت خاص خود را همچنان داراست پس بهتر است سعی کنیم هشدارهای لازم و درست را برای کسانی که از این رو شه همسریابی استفاده می کنند ارائه کنید و با گسترش امکانات سایت های همسریابی و نظارت بیشتر بتوانیم میزان کلاهبرداری ها و شیادی های موجود در آن را به شدت کاهش دهیم و این امر امکان پذیر خواهد بود بود اگر ثبت نام در سایت های همسریابی از طریق تایید هویت از طریق مراجع قانونی صورت بگیرد و اصولاً در صورت انجام عمل تایید هویت اعتماد بیشتری نسبت به کارکرده سایت های همسریابی به وجود خواهد آمد.

در درجه دوم باید اشاره کرد که دوره های آموزشی استفاده از سایت همسریابی برای جوانان آماده به ازدواج که طالب استفاده از فضای مجازی و همسریابی اینترنتی هستند بسیار راه کار مناسبی است به نحوی که اشخاصی که دوست دارند انتخاب همسر خویش را از طریق اینترنت و سایت همسریابی انجام دهند بعد از ثبت نام در سایت همسریابی دوره های ایران به شکل مجازی در همان سایت می گذراند و از این طریق گواهینامه گذراندن دوره همسریابی مجازی را می بینند و این دوره آموزشی دارای امتیاز مثبت در سایت برای فرد گذرانده دور خواهد بود و گذراندن این دوره در جلب افراد بیشتر نسبت به این شخص عمل خواهد کرد و این باعث خواهد گشت گزینه های همسریابی برای این شهر بیشتر گردد و البته انتخاب مناسب به ایده آل نزدیک و نزدیک تر شود.

باید خاطر نشان نمود که همه ابزارها اصولاً آسیب های مخصوص به خود را دارند و البته فضای مجازی و همسریابی اینترنتی نیز از این قاعده مستثنا نیست ولیکن با استفاده از فرهنگ سازی درست و آموزش های به جا و تایید هویت از طریق مراجع ذیصلاح می تواند گام مهمی در کاهش کلاهبرداری ها و البته بالا رفتن کیفیت ازدواج در سایتهای همسریابی بگردد.

در اینکه ازدواج امر بسیار مهم و حیاتی برای هر فرد و در نگاه کلی برای جامعه بسیار ضروری و حیاتی است شکی نیست پس بهتر است از همه امکانات برای گسترش این امر که متأسفانه امروزه میزان آن به علل و عوامل خاصی کاهش یافته است اقدام نمود.

مشکلات اقتصادی می تواند عامل بازدارنده مهمی در مورد ازدواج باشد که امروزه جامعه ما با آن دست به گریبان است ولیکن انتخاب همسر از طریق سایت همسریابی فضای مجازی و نیز همسریابی اینترنتی می‌توانند هزینه جستجو را کاهش دهند و این به خودی خود می‌تواند باعث گردد که هر شخصی با گزینه مناسب خود ازدواج کنند و در یک جامعه آماری بالا مطمئنا تعداد بیشتری از افراد وجود دارند که می‌توانند مناسب یکدیگر باشند.

فرض است که جامعه ما نسبت به این امر بسیار حساس است پس بهتر است مسئولین امر به جای این که مدام در پی نفعی چنین روشی برای همسر یابی باشد برای بهتر و بهتر شدن آن سامان نوبی بیندیشند و سامانه همسریابی و همسرگزینی راه فعال نمایند.