وقتی که  خیانت اتفاق می افتد، فردی که مورد خیانت قرار گرفته است طرف مقابل را #محکوم می کند در حالی که هر 2 نفر باید در رابطه با رفتارهایی که در زندگی مشترک انجام داده اند، خوب فکر کنند.



 فردی که مورد  خیانت واقع شده است، باید از خود بپرسد: «من چه کارهایی در زندگی مشترک انجام داده ام که زمینه را برای خیانت همسرم ایجاد کرده است؟» مردی که  همسرش خیانت کرده باید کارهایی را که در زندگی مشترک انجام نداده، جست و جو کند؛ مثلا وقتی که به همسرش حتی یک بار نمی گوید که #دوستش دارد یا اینکه چه لباس قشنگی پوشیده و چه سفره قسنگی درست کرده است و... چه  توقعی دارد؟



 زن ها زمانی که از  محبت همسرشان  اشباع نمی شوند با 2 راه مواجه می شوند، راه اول اینکه نیازهای خود را  سرکوب می کنند و  افسرده می شوند یا اینکه راه دوم را انتخاب می کنند و در صورت نداشتن  ظرفیت و وفاداری به سمت بیرون از خانه و مردهای دیگر  گرایش پیدا می کنند.

نقطه مقابل خانم ها، آقایان قرار دارند؛ آن دسته از خانم هایی که با  نیازهای همسرشان آشنایی ندارند، چه توقعی دارند که مرد زندگی شان سر از  بیرون از خانه و روابط  پنهانی در نیاورد؟



 زمانی که مرد برای  ارضای نیاز جنسی خود به سمت همسرش می رود و بارها  طرد می شود و نیاز جنسی اش تنها به  شهوانی بودن تغییر می شود، بدون اینکه شناخت یا مطالعه ای نسبت به نیاز  جنسی مرد و جود داشته باشد، در چنین شرایطی احتمال اینکه مرد  خیانت کند وجود دارد.




 در زندگی مشترک خانم ها باید بدانند که مردها از نظر غریزی  بصری هستند و هر تصویری در بیرون از خانه می تواند آنها را دچار  هیجان کند و این هیجانات باید به صورت سالم در مرد توسط همسر ارضا شوند تا به  انحرافات بیرون از خانه تبدیل نشوند.



 مردها گاهی برای کاهش  خستگی و فشار ناشی از کار، ارتباط جنسی برقرار می کنند و برخی خانم ها به دلیل نداشتن  شناخت کافی از مرد، او را رد می کنند یا  بدرفتاری می کنند، در چنین شرایطی احتمال اینکه مرد به فرد دیگری به غیر از همسرش  گرایش پیدا کند، وجوددارد و این باعث  خیانت می شود.



  پس در مسئله  خیانت باید زن و مرد به رفتارهای خود نگاه دقیق تری داشته باشند البته طرح این مسائل برای تایید خیانت نیست و خیانت رفتار  اشتباه و نادرستی محسوب می شود ولی به طور کلی  عدم شناخت نیازها و برطرف نکردن نیازها به شکل صحیح می توانند #مهمترین دلایل خیانت باشند.